7 Ocak 2011 Cuma

Neredeyim?


Neredeyim?
İnsan kendini kaybeder de sorar ya
Bende sordum
Neredeyim?
Bornova
İzmir
Türkiye
Anadolu
Asya
Kuzey yarım küre
Dünya
Samanyolu galaksisi
hop!
Neden samanyolu denmiş?ne garip, samanyolu.İnternette biraz arama yaptım samanyolu  ismi ile ilgili bazı hikayeler var ama sağlıklı değil.Sonra biraz daha bakınca farkettim ki ecnebiler milky way(sütlü yol) diyor bizim samanyoluna.Haydi.Bu daha komik !Sütlü yol.

Milky way(sütlü yol) eski bir Yunan mitine dayanıyor.Mitler sembolojik ifadelerdir diyip ben miti anlatayım.Açıklamasını merak eden araştırır.Efenim bu Zeus çapkın,çok hanımlı yani.Bir gün ölümlü bir kadından kulağına Herakles ismini okuduğu bir erkek çocuğu olur. Heraklesin baba Tanrı anne ev hanımı ölümlü bir insan.Böyle olunca Herakles de ölümlü.Zeus bunu değiştirmeye karar verir.Kundaklık bebe Heraklesi annesinden alır ve yukarıda uymakta olan tanrıça hanımı Hera nın koynuna koyar.Ve em bebem der,emki sen de ölümsüz olasın der.Herakles  emmeye başlar.Hera uyanır.Yabancı bir bebek, memesini emmektedir, ve o telaşla Herakles'i iter ,memelerden sütler gökyüzüne saçılır ve milky way(sütlü yol) meydana gelmiş olur.

tamamda ben nerdeyim?

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder